Jovars..

Ridningen gick sådär väl? Haha
Märks av att man inte har varit aktiv sen 1900- frös ihjäl..

Stort steg så jag hade svårt att hitta balansen. Krävs ju det och styrka för att samla ihop hästen för han var lite överallt. Men när man väl hittade det så gick han finfint. Galoppen var bekvämast helt klart. Gunghäst :p

Påbörjade idag med att flytta in spånbalar. 4-6 pallar fick vi in, var fem st idag så gick relativt snabbt.
Fodrat och så skulle vi få in unghästarna. Man tar ju tag den som kommer först. Och vem blev det?
Jo Spaceface.. Stallets största mes. Lite dragkamp/ longering och halv översprungen av resten av "ungjävlarna".

Tappat känseln i ett finger, ett började blöda lite men slutade lika snabbt.
Och ja jag var så dum att jag glömde mina handskar och ja jag är så dum att jag inte släpper :p
Släppte henne en gång men då blev hon rädd av grimskaftet som hängde efter.. -.- så när jag väl fick ta på henne igen så släppte jag fan inte henne. Då fick hon springa runt mig på en volt istället medan dom andra hade lajbans i hagen och sprang omkring som yra höns :p haha

Kommer sova gott inatt i alla fall.
Mör i kroppen och lär ha en träningsvärk som heter duga imorgon.

Sitter nu i hästlastbilen mot någonstans ovanför kristianstad med tjejerna.

Ha det fint (:

/ Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0