Sol&värme + söndag = uteritt

Har storstädning här hemma. Var tänkt att jag skulle fortsätta rensa garderoben idag ( städade rummet och påbörjade garderoben igår). Men var rent för fint väder för att sitta inne i en garderob och uggla. Sagt och gjort. Hörde av mig till Heidi och hon kollade med Bettan om jag fick låna Hubbe (ponny) idag för en uteritt (:

Vid ett möttes vi upp i stallet. Tog in och gjorde ordning hästarna och gav oss iväg (: världens skönaste sadel man satt i!! Dressyrsadel, fy fan va det har varit saknat! Finns inget skönare att sitta i än dressyrsadel (vid engelsk ridning då, annars är barock- eller westernsadlar sjukt awesome!)

Hubbe är väl inte världens snabbaste ponny så hade förberett mig med sporrar redan innan jag stack hemifrån. Men han travade nog mer än vad han skrittade, förmodligen för att han inte hann med turbo- Fille xD hahaha

Men riktigt bekväma steg. Inte det här studsiga ponnystruttandet. Gick att sitta bekvämt ner i sadeln :p

Kul och mysigt var det i alla fall ^^
Ett styck svettig ponny ( vinterpäls delux i denna värmen) fick man svalka av med lite vatten. Första han gjorde när han kom ut i hagen var att rulla sig xD 10 meter gick han och föll pladask ner i jorden och rulla satan i det xD haha
Han såg rätt nöjd ut :p

Mockade ut Heidis boxar medan hon var ute med Tindra som red Samurai (:

Cyklade sedan vidare in till stan och mötte upp Emil och Danne för en fina på B2. Nojig man blir när man går in i en restaurang i riddarrustningen xD tur man känner folket där :p
Lukta gjorde man ju men äh (: ingen klagade mer än jag :p
Även John kom och joina oss innan jag begav mig hem för mat och välförtjänt dusch (:

Och duktig som jag är så välte jag min fönsterdekoration och poff - dekorationsgrus ÖVERALLT!

Happ. Där stod jag i handduk. Mamma fick röja undan alla påsar och väskor som jag har skramlat ihop under röjningen och skaka av eventuell grus från sakerna. *suck*
Fick en sten på foten och jag är så
Glad att jag lyckades hålla kvar greppet om skålen och järnfoten/hållaren/ vadjagnuänskakalladet med ena handen och handduken med andra hahaha
Annars hade det varit aj aj foten och glasskärvor överallt.

Äh. Fick göra om allting sen när allt var samlat. Dock slopade jag glasskålen och järngrejen och ersatte det med en mörkbrun låda med ca 4 cm hög kant. Gjorde sig bättre där. Kan jag öppna och stänga mitt fönster utan att välta något - detta är nämligen inte första gången detta har hänt :p

Oh well.

Fira systeryster imorgon (:

Natti
/Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0