On my way HOME !!!

Sitter på tåget som ska ta mig tillbaka till mitt älskade skåneland! Så efterlängtat!

Min vistelse i Danmark såg ut såhär typ. Tar det lite kortfattat.

Kom fram sent till Aalborg. Blev till att gå till sängs direkt. Eva hade dessvärre fått halsfluss så hon var inget vidare social och såg knappt henne under helgen men det helt förståeligt. Kommer mer till det sen.

Visade sig att gården vi hamnade på var inte där jag skulle vara. Dagen därpå gick man upp tidigt och började packa ihop alla Evas saker (vilket var rätt mycket) och städade huset, samt packade in hennes fyra hästar i en hästlastbil. Började runt halv nio och var klara för avfärd runt tre, fyra. Åkte inom Ikea för att hämta ut Evas nya säng och andra tillbehör, lastade på det i lastbilen, käkade (flabbade) och sen åkte vi mot Lomborg. Halvvägs fick jag ta över körningen.
Nä jag har inte körkort men Eva höll på att somna vid ratten så var säkrare att jag körde.

Kom fram utan problem i alla fall. Körde inte vilse eller något och Eva sov gott brevid haha.
Hon t.o.m sa att jag nästan körde hennes bil bättre än henne ;p skillat om man kan det när man kör en främmande bil i 2 h.
Tycker att uppkörningen inte borde vara några problem då. Höhö

Framme på nya gården blev vi bjudna på mat av familjen som äger stället. Vill påpeka att gården är HUGE!!
Ca 40 hästar allt som allt.

I alla fall. Mat i magen tog vi Evas last och dumpade av det i hennes nya och betydligt fräschare, större och finare lya (:
Sen åkte jag tillbaka till gården med familjen för att sova där.

Helgen för övrigt har varit lugn. Har fått se till så att Evas hästar har fått komma ut och in från hagen.
Hjälpte dottern i familjen att hantera unghästar ( två helsyskon efter Heartbreak, liknar pappa fruktansvärt mycket båda två). Lördagen blev det party. Dottern hade 20årsfest med middag och hela kittet (: trevligt var det!
Jag åkte hem vid ett för jag var stendöd och dottern kom hem 6 på morgonen. Hon hade rejäl baksmälla på söndagen haha.
Söndagen var en riktig chilldag. In och utsläpp av Evas fyrbenta och pysslade med unghäst. Efter det tjockare vi oss till film och bara slappade.

Idag gick jag upp 6 imorse. Frukost, på med ridkläder och ut till stallet. Fick hjälpa till att förbereda hästarna Eva skulle rida. Blev ingen ridning för min del mer än att skritta av. Som sagt har ju Eva legat hemma i halsfluss så blev inget. Fanns inte tid för mig att rida heller.

Kl 10 sa man hej då till alla och åkte 3 h bilfärd mot fredrikshavn.

Familjen har varit otroligt snälla, tålmodiga och gästvänliga mot mig!
Har känts bra (:

Nu ska jag bara fixa det där jävla körkortet sen blir det förmodligen tillbaka till Lomborg (:

"kortfattat" var det ja! Haha sorry.

Är på väg tillbaka mot skåneland nu i alla fall.
Ursäkta eventuella felstavningar men skriver från mobilen (:

/ Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0