Min helg

Fredags skulle jag egentligen pluggat teori på körkolans datorer men eftersom att dom hade stängt så blev det lite svårt..

Blev upplockad av lillebror i stan för att sedan dra vidare till John.
Tog det lugnt och delade en öl med John ( Emil körde ju) för att sedan sticka till några andra polare. Dom höll på att mecka med en bil, satte i och installerade nytt ljud. Haha det gick ju sådär :p
Drog vidare till castrum för att käka.
Oxplanka och ett glas vin till maten. Gött!
Körde vidare till coop för att handla glass och sen hem till John igen för att tjocka vidare och glo på film (:

Najs!

Lördagen var i familjens tecken. Syrran och Co. kom hit (:
Mat, melodifestivalen och efterrätt till det.
Tog oss en timme att komma på vad för något gott vi skulle ha till efterrätt haha. Slutade med våfflor och tillbehören grädde, egengjort chokladsås och färska jordgubbar ;D

Igår blev det en sväng först till stallet och flabbade med Heidi och Maria innan jag begav mig vidare in till stan för att bli upplockad av Therese och Cecilia!
Säkert 2 år sedan jag träffade dom! Helt sinnes!

Åkte till flyinge för att kolla hoppningen (:

Funderade lite på det här med kvinnor och män.
Män i regel brukar va dom som chansar mycket och kvinnan tar det säkra kortet. Men i hästens tecken så insåg jag att männen red mer kontrollerat och säkert medan kvinnorna tog för många chansningar och red osäkert vilket kostade dom deras chans till en bra placering.

Varför undrar jag?
Både hos juniorerna och seniorerna var vinnaren en kille och kvinnorna stod i bakgrunden..

Såg fler kvinnliga ryttare som rev, vägrade och rent ut sagt kraschade in i hinderna än vad killarna gjorde.

Kom igen töser! Vart tog förnuftet vägen?

/ Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0