Hästar är faktiskt farliga.. Ibland

Funderat många gånger på vad vi hästmänniskor utsätter oss för när vi hanterar och rider dessa djur.

Jag har kommit lindrigt undan alla gånger. Värsta jag har fått är ett stort fult ärr.

Men sen tänker jag på mina vänner som har varit med om betydligt värre.

Den första att nämna flög av så illa att två diskar i ryggen skadades. Hade det varit längre upp/ ned (minns ej vad h*n sa) så hade hon suttit i rullstol idag.

Den andra att nämna har bröt lårbenet förra året och bara någon vecka sen flög hon av så illa att h*n fick en spricka i en kota.

Tredje att nämna flög av så illa att h*n fick blåmärken över halva kroppen och hade svårt att röra sig i flera veckor.

Fjärde att nämna har bland annat knäckt fingrarna

Femte att nämna åkte av förra året att h*n fick åka in till akuten. Ryggen fick stryk och senast idag blev personen sparkad i huvudet.

Tro aldrig det är frid och fröjd - hur bra ni än känner era hästar så kan VAD SOM HELST hända!
Behöver inte vara med mening utan flesta gångerna är det ren olycka.

Även den snällaste kan bli rädd, kan göra ett glädjeskutt när du råkar stå ivägen. Du kan trilla av mitt i ett språng över hindret pga du tappar balansen.

Det är oftast bara olyckor men var för fan rädda om er!

/Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0