Kakor, på en torsdag?

Ligger och slappar i sängen lite..
Ska snart ... snaaaart få tummarna loss och göra något åt mitt utseende och dra iväg till moster för att klippa och färga hennes hår.
Just nu önskar jag att vi hade två bilar - som fungerar då. För två bilar har vi men den ena är kaputt och den andra är konstant ockuperad av pappa.

Mina dagar som arbetslös (igen) känns väl inget vidare.
Redan i måndags kröp det i kroppen på mig.
Visst, självklart är det skönt med sovmorgon (helt plötsligt uppskattat igen) och mina händer har fått "läka" ut igen efter 4 veckors intensivt jobbande med händerna. Påfrestningar delux på mina leder.
Blir väl så när man har dragkamp minst vart annan dag med 600 kilos häst, mocka, bära, packa hö, flytta 400 kg höbalar, rida 3-4 hästar osv. Det tar ut kroppen något rejält.

Men helt dött denna veckan har det inte varit.
I tisdags firade jag en tjejkompis, Hiba, student (:
Alltid lika härlig känsla man får när man ser studenterna gå ut.. Hade lätt kunnat göra om studenten igen!
Springa runt i Lund med sin förbaskade visselpipa/tuta och en cider i handen - störa folket, springa ut och åka flak med musik som hörs över halva Lund tillsammans med klassen! Jo man tackar!
MMhh minnen (:
.
Igår var man först på Burlöv Center, shoppade lite.
Fick med mig ett par skor hem. Som att jag behöver fler högklackade men dom här var gröna. Behöver lite mer färg i min garderob :P
Köpte även studentpresent till kusinen (tar studenten imorgon) och sen åkte vi hem till min syster på besök (:

Så har min vecka sett ut hittills.
Imorgon är det som sagt  student. Innan dess ska jag dock lämna tillbaka en klänning jag har köpt som jag ångrade (egentligen inte för den är svinsnygg och satt perfekt på mig men har inte råd) och hjälpa min extramorsa på frisörsalongen.
Lördag blir det en tur hem till extramorsan - hon ska klippa mitt hår (behövligt!) och jag ska platta hennes hår ;D haha. Där efter en sväng till Burlöv Center och eventuellt köpa en annan klänning jag fick nys på, som jag vet att jag kommer använda fler än en gång + billigare än den andra.
.
Btw. Någon annan som har samma problem som mig? Köper en klänning/annat plagg, använder en gång och sen får den hänga och damma i garderoben?
.
Anyway. På kvällen blir det 5-års kalas för min älskade systerdotter Emma i alla fall ^^
Söndagen gissar jag på slappedag?

Oh well
/Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0