Rena rodeon

2 h sömn, upp halv sju ( normal tid för mig att stiga upp brukat va runt 13-14 tiden)
Åka till körskolan för samling för att sedan trycka in sig i "lilla loppan" på väg mot knutstorp för lite halkkörning.
Nervöst javisst men fy fan va roligt det var!!! Bäst var hög hastighet på halt väglag i en sväng. Kändes som en awesome karusell xD skillnaden var att jag hade s.k "kontrollen" över detta åk.
Annat jag också tyckte var roligt var dn voltande bilen. Skrattadeallt mer i takt med att jag kände hur allt blod rann ner i huvudet och så hängde jag där upp och ned och bara skrattade. Sedan skulle ju smidigheten själv
Ta sig ut bilen då när man hängde upp och ned. En ratt i vägen och tighta jeans ala ovig planka så lyckades jag på något sätt komma ut ut bilen - med röven före.
Jovars. Jag hade kul och vi alla överlevde halkan (:

Hemma i Eslöv igen köpte jag mat från pastavagnen och begav mig vidare till Heidi för kaffe och skitsnack.
Mira är typ såld. Bara papper som ska skrivas på och verkar som vettiga och medvetna människor med tanke på vad som krävs för att mira ska må bra - psykiskt som fysiskt.
Glad för Miras skull (:
Och även för Heidi som har hittat vad som låter rätt personer för svarta damen.

Följde med Heidi till stallet. Hon skulle rida Filur, western idag.
Denna kille tycker detta är roligt även om det är helt nytt för honom!
Sen fick jag prova en stund. Vardagskläder och ingen hjälm (mina ät hemma) så fick jag testa. Jag är igen westernmänniska men detta är roligt! Ingen kunskap om det men grunden räcker att man studerar Heidi hur hon gör sen härmar man bara med lite utforskning (:
Oh så roligt det var!! Mest skritt och provade bara ett varv i trav då parollen inte är i bästa skick just nu pga snö och halka. Vilken skillnad jämfört med innan. Han dog liksom inte ut utan fortsatte med egen motor. Känns så skönt när man knappt behöver använda benen mer än vid sväng (knappt ens det då han reagerar utmärkt på viktförändrig)

Sjukt kul!!! :D kanske ska sadla om helt? :o haha

Just nu sitter jag hemma hos vänner till mina föräldrar. Morsan bakar då Sonja inte kan pga operation för nån vecka sen.

Hungrig är jag. Och trött.
Känner mig sjukt sliten.

/Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0