Yey! :D

Diva har anlänt!!! Hon är sååå vacker ^^
Och en riktig Diva :P
Hade problem med att fånga henne i hagen när dom skulle in för matdags O.o
Heidi insåg rätt snabbt att en stor hage var nog ingen idé med tanke på att Diva inte är hanterad direkt :P haha
Men efter många om och men så fick Peter till slut! tag på henne. Sista 15-20 min jävlades hon bara med oss :P

Nu till annat.
Har suttit och läst lite igenom på nätet och i en viss grupp där en person har problem med sin häst.
H*n har förklarat att hästen inte ser lycklig ut, har ingen energi, trött konstant, gått ner i vikt och muskelmassa osv listan är lång.. Hästen är kollad för mask.. (vad jag vet än sålänge)
Denne person har blivit tipsad av många om att kolla upp hästen! Den har kanske ont!!
Svaret blev: Får vänta. har lagt ut mycket pengar på undersökningar.
Vilka då? Och varför vänta?
Hästen blir inte bättre. För fan, kolla hästen! Ta ut en kiropraktor/veterinär/equiterapeft what ever!
Vad som helst!

Menar. Nackfo tex.
Han var konstant trött, slö, busade aldrig i hagen, gick ner fruktansvärt mycket i vikt och även mycket i muskelmassa på bara någon månad. Han vilade sig ALLTID, hela röven säckade ihop på honom.
Efter röntgen visade sig på att han faktiskt hade haft ont!
Där var en annan tjej som hade haft liknande problem med sin häst som hade haft muskelspänningar.
Varför lyssnar man inte på oss som säger väldigt högt och tydligt: För din hästs skull, kolla upp den, hitta felet! Kosta vad det kostar!
Har man inte råd, då ska man nog inte ha häst heller.

Djur är precis som vi människor, vi alla levande varelser blir dåliga antingen psykiskt eller fysiskt någon gång och då behöver vi vård!
Jag tror knappast jag var billig för mina föräldrar så som jag åkte in och ut från diverse vårdcentraler och sjukhus varje månad i två år, men vad gör man inte för att dom man bryr sig mest om ska må bra igen?..
Vafan har vi försäkringar till för??
Kom igen.. Sluta böla och undra varför och ta tag i det istället.
Blir så irriterad på när folk tvekar och velar men ändå frågar sig själv varför saker och ting är som dom är.
Och ja. Om någon känner sig träffad. Sorry.
Men detta är sanningen, men tycker gott att där finns många andra där ute som också kan ta åt sig.

För övrigt var jag och besökte Djurgårdens Ridsport och Stängsel- affär idag. Inte mycket att välja på färgmässigt tyvärr då det mesta var utlensat men en ny leverans var på ingång med höstens nyheter! Excited! :D
Men fick i alla fall med mig hem 2 paket lindor (med fyra i varje paket). Samt gummisnoddar.
Färg på lindorna blev lila samt skottsk-rutigt :P Båda i fleece.
Det skottskrutiga matchar Miras fleecetäcke xD HAHAHA Så jag var illa tvungen att ha lindorna :P
Bilder kanske kommer någon gång i framtiden.
Damen är ju inte ridbar hon heller längre (tappsko) så jag får avvakta tills Heidi har fått ut hovis :P
Oh well (: Natti Natti! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0