Torsdag

Dag 6 - Alla hästar i stallet


Vi börjar  väl med "mina" två huliganer.
Nackfo
En halvblodsvalack på 13 år. Fuxfärgad, skjuten stjärn, vit dutt på mulen, vit has vänster bak. Ingen aning hur hög han är men stor är han i alla fall.
Det är långt ner till marken när man trillar av, så mycket vet jag :P
Busig och faktiskt förvånansvärt intelligent häst som knappast skryter om det. Spelar hellre dum.
Mirabell Index aka Mira
Varmblodssto på 12 år, svart i färgen med vita stickelhår. En stjärn i pannan, två vita kotor bak tror jag sen vet jag inte om hon har något fram också xD Noll koll.
Mysig, tyvärr numera lite osäker tjej.
Sen har vi då
Diva (Sicken Cool Diva)
Stoföl på snart 6 månader. Brun, hjärtformad stjärn, vit överläpp? och rosa fläck på underläppen :P Har en vit halvstrumpa vänster (?) bak.
Riktig diva! Nyfiken, lugn och tar allt som det kommer (:
Dini (Maldini?)
Halvblodsvalack på 12 år tror jag. Fux i färgen med bläs och nån strumpa.
Kraftig spatt men lika glad för det :P Används som promenadhäst 2-3 gg i veckan.
Fruktansvärt pratglad häst! ägs av Ann-Christine
Aro
Ras ingen aning, ponny i alla fall. 3 år, blev nyligen kastrerad. Brun i färgen, inga tecken vad jag vet (:
Under inridning. Kaxig sak (: Snygg som fan
Ägare Jannicke
Jannicke har även ett d-ponny sto, mrkbr. ingen aning om ålder eller annat om denna häst mer än att hon har en kronisk skada så hon kan inte ridas. (vad jag har fått reda på)
Men stoet ska åka iväg på foder som sällskapshäst varav en ny kommer in senare (:
Det  var lite om hästarna..

För övrigt så kommer jag nog inte va kvar i detta stallet länge till. Som ni kanske vet så letar jag jobb och förhoppnings får jag ett inom snarast!! ..
Återkommer väl till det när jag vet mer.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0