Just another boring day..

Ännu en dag man sitter hemma och bara sitter.
Jag hatar sånna här dagar. Finns inget drygare än att sitta fastklistrad framför dumburken eller datorn en hel dag och göra ingenting mer än att bli fyrkantig i huvudet av allt stirrande och rundare om rumpan av allt ätande -.-
.
Frustrerande.
Överskottsenergin går över till ilska och man får liksom inte utlopp för den.
Man sitter och irriterar sig på bokstavligen allt och alla.
Sitter och funderar på en massa saker, blir rent ut sagt paranoid och tror en massa om tex sina medmänniskor osv.
Fast egentligen vet man att ingenting av det där stämmer. Ändå sitter man och fantiserar upp en jävla idiotisk teori och blir förbannad över det..
.
Haha. Fy fan alltså..

Angående nyår. Jag ska för en gång skull INTE ut och festa.
Nyår är så överskattat. Blir sån hysteri över nyår, man planerar in i det sista - allt ska va perfekt och kvällen ska va rolig.
Slutar alltid med samma sak. En spyr innan middagen, en spyr efter. Någon deckar innan tolv, en får en raket på sig..
Jah. Typ något sånt. Dålig fylla och raketer upp i nyllet.
Been there, done that. Hatar raketer.
Fint att titta på - genom en skottsäker glasruta, inne värmen där det är säkert.
.
Haha. Ni kanske undrar vad för jävla fester jag har hamnat på? Vet inte om det har sett ut liknande på era nyårsfester men så har det sett ut för mig förra och förrförra nyårsfirandet.
Varför jag hatar raketer mer än någonsin nu är för att förrförra året fick jag nästan en raket i huvudet.
Vi var ett rätt så stort gäng som firade hos en killkompis. Innan tolvslaget skulle vi bege oss in till stan. Tänkte vi ju då. Varför vet jag inte faktiskt.
I vilket fall som helst så hade vi precis anlänt inne i stan efter en stunds promenad (högklackat på hala gator är ingen hit) Gick allesammans i en gränd på väg in mot "centrum". Framför oss gick ett gäng (idioter) som smällde stora raketer genom att lägga dom på marken och rikta det mot något håll.
En brudjävel skriker EN GÅNG TILL! varav nån av snubbarna tänder fyr på en ny raket, lägger på marken riktat mot oss. Raketen träffar en killkompis på benet varav den byter riktning mot mig. Hinner precis hoppa upp på trottoaren vända huvudet mot en husvägg och skydda ansiktet. Raketen stoppades av trottoarkanten (tack gode gud) och smällde där. Trottoaren var ca 1 m bred.
Efter det där spårade allting ur. Kvällen var förstörd. Vi alla var överrens om att hade vi bara stannat hemma så hade kvällen varit räddad. Jag klarade mig undan raketen, värre var för min killkompis som faktiskt fick den på sig innan den gick åt mitt håll. Fick ett stort köttsår på benet :S
Men jah.
Förra året fasade jag för tolvslaget. Var då på middag/fest hos en vän. Ringde mamma halv tolv och bad henne hämta mig. Dom var då hemma hos moster. Så tolvslaget firade jag med mina föräldrar, moster och hundarna.
.
Så i år ska jag fira nyår med älskade moster och hennes vovvar :D
Äta lite mat, tjocka oss, pimpla vin/dricka öl och bara softa ^^
Något i min stil faktiskt.
.

Måste bara få säga tack till alla som har kommenterat att min blogg är fin och att ni gillar min header :P
Man blir glad av sånna kommentarer! ^^


/Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0