Ingen uteritt idag ):

Var ju tänkt att jag skulle ta Fille ut en sväng. Problemet var bara att han var så blöt och han verkar gilla att rulla sig i lera.. :P
Var lerig i hela huvudet och en bit ner på halsen >.<
Och med den björnpälsen han har satt så torkade det ALDRIG xD haha
.
Som sagt så hade ju Jannicke mockat ut boxarna åt mig. Tack igen (:
Så det enda jag gjorde var att fylla höpåsarna, fixa maten, skälla på grisarna (dom låter något fruktansvärt mycket, någon som är sugen på julskinka?)
Och så tog jag in hästarna såklart. Dom fick komma in tidigt idag. Ingen av dom verkade va så pepp på vädret. När t o m Aro står och trycker vid grinden och vill in då är det inget bra väder :P Hahaha
Så vid redan vid halv fyra fick dom komma in. Spolade av benen på alla förutom Diva. Hon behöver lite mer träning med det där, men det får Heidi sköta själv än sålänge :P Har ingen direkt erfarenhet av unghästar så vill inte göra något som kanske kan förstöra i framtiden.
.
Fodrade även alla andra djuren.
Eftersom att hästarna står på en 4H gård så brukar bl.a hästägarna ta varsin kväll (eller två) att hålla öppet. Men ingen dök upp så jag stannade kvar till stängning och fodrade resten av djuren.
.
Nu sitter jag och kränger "prinsesslängd" aka typ wienerlängd bombad med vaniljkrämgrej och kollar på tv (:
Haha, äter något fruktansvärt mycket kakor numera. Riktigt illa >.< Inte konstigt att man har blivit lite extra fyllig om bakdelen O.o
Tjah, vissa väljer silikon - and I prefer the real stuff! HAHAH
Mindre önskvärt dock.
.
Och nu kommer tjat-delux del 54. Måste fortfarande ta tag i pluggandet..
V I L L   I N T E! D:

Imorgon måste jag in till stora staden och köpa något presentaktigt till min kära kusin som håller 20årskalas på lördag.
Men blir nog rätt lätt. Vet ju vílken butik hon kommer befinna sig i dom närmaste veckorna (: hehe
.
"Gonatt" mina vänner! Sov gott! Jag ska befinna mig i sängen några timmar till med en kaka i munnen, stirrandes i dumburken (:
/ Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0