Ibland undrar man.

Hur mina föräldrar resonerar.
Dom har fått för sig att ta ut ett lån och köpa hus nere i Makedonien.
Problemet är att dom åker ner där genomsnitt vart annat år.. Lönt? Nej.
Varför sitta med ett lån här hemma i Sverige för ett hus som man inte nyttjar..
Bättre att köpa hus här i Sverige och sen vill dom flytta ner för gott så får dom ut så jävla mycket mer här och kan köpa sig en jävla herrgård där nere om dom så vill sen..
Kollar man bara på huset i Vaserejsa (enormt 3 våningshus i pappas hemby som han delar med sina syskon) så står det mest tomt. Samlar damm och gör det till en fin hemstad för råttor och annat äckligt.
Sen har vi min farbrors lägenhet/kedjehus. 3 (eller 4) våningar som BARA står och samlar damm. Vad tror ni man får göra när man kommer dit? Jo städa, röja i trädgården, sanera stället på all ohyra.. Kul nej?
Vill man illa tvunget ha något där nere så bättre att satsa på en mindre lägenhet sålänge. Bara man har någonstans att sova. Okej om dom hade varit där nere 3-4 gg/ år.
Men just nu kan jag  tycka att dom kan köpa hus när dom väl har bestämt sig för att flytta ner.
Men att göra det nu är bara slöseri med pengar. Det är knappt dom klarar av räkningarna dom har nu och ändå vill dom sitta med ett lån.
Tänk efter för h*lvete.
.
/Kicki
.
P.S. Har äntligen fått tummarna loss och börjat plugga. Hade så tråkigt att boken/papperna åkte fram :o

Kommentarer
Postat av: Therese

Sv. Jag är riktigt kär i den limegröna!;D

2011-12-03 @ 22:52:25
URL: http://kusmarksryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0