Heldag i stallet

Så blev det idag!
Borde egentligen gjort klart sista uppgiften..
Men stallet lockade sååå mycket mer idag. Har inte varit där ute på evigheter känns det som.
Red ut en sväng, barbacka på Mira (:
Försökte få en bild på henne men hon ville inte va sockersöt och posera för mig. Såg mest antingen sömnig ut eller så tittade hon ut genom dörren så fort jag skulle ta en bild xD haha
.
Blev grått och lila tema på henne (och mig) idag (; Töntvarning.
Man ser ju inte så mkt på bilden men det blev lila benlindor och grått schabrak (:
Det gråa på benlindorna är reflexer :P
Mira med grått och lila tema
Blev en kort runda i alla fall.
Mira gick som vanligt 290 i skritten. Kan säga såhär att även om man bara skrittar henne barbacka i 10 min så börjar det kännas i rumpan. Kände i rövspringan hur jag började få skav utav allt gungande.. xD HAHA
Hon är inte jättebekväm att sitta på egentligen :P Hon är dessutom den spinkiga versionen av varmblod så där är inte mycket att sitta på direkt. Och i o m hon har harspatt i bakbenen (rörelsestörning, inget farligt) så höjer hon bakbenen ovanligt mkt innan hon är uppvärmd.. Det blir som en gungstol-effekt när man rider henne och speciellt när hon går på så som hon gör :P
Men hon tyckte det var roligt att komma ut i alla fall (:
Efter det pysslade jag vidare med henne. Spolade av benen, igen. Hade gått igenom en några gräsplättar, eller snarare mer sumpmark/träsk, så hennes hovar och en bit upp på benen var jätteleriga igen >.<
.
Och lilla Mira brunstar.. Yey!
Försökte inte ens reda ut svansen innan ridturen för det var inte lönt.
Så det blev svanstvätt idag (: Lite julfin får man ju vara (:
Flätade svansen sen fick hon stå i Filles box (hade redan mockat ur hans box) sålänge medan jag mockade ut hennes och Divas boxar och strödde med nytt halm.
.
Nu känner jag mig behagligt trött (:

Var nån dude som hade dumpat av 4 kattungar på 4H igår.
Och 4H vill inte ha fler katter.
Där är redan typ 5-7 katter där så fyra till är inte intressant för dom.
Är sjukt sugen på en av dom :o Den är helt lurvig!!
Ska flörta med morsan ikväll och se om man kan rädda en kise (;
Vill så gärna ha en till och speciellt en långhårig. Ett stort plus med denna är att det är en hane.
Vilket är betydligt mer önskvärt för mig. Lättare och billigare att kastrera.
:D helt kär i den ^^
Men det återstår att se om jag får ta hem en ny.
Måste ju höra med högsta hönsen i detta hemmet också -.-'
Kanske kan köra på samma sak som sist?
Menar, farsan köper hem djur lite hur som helst.
Då kan jag nog fan skaffa en kise till :D Dom lever i alla fall i några år till skillnad från fjäderfäna pappa köper hem för betydligt mer pengar och som dessutom dör efter max ett år -.- Haha
Billigare att ha katt.

Men förutom stallet så har jag faktiskt pyntat granen (:
Hahah.. Den blev jättefin. Tror jag? xD
Vad tycks? ;D
.
höhö
.
/ Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0