GÖTT!!!

Klarade provet :D *happy*
Så nu har jag bara en källkritisk uppsats, författaranalys och 1-2 filmanalyser kvar som ska lämnas in till senast den 22a (:
Ibland önskar jag att jag var mindre lat och påbörjade detta skit för längesen ><
Men jah. Jag är ju som jag är.
Sparar allt till sista minuten. Why not liksom.
Hellre halvdant än ingenting. Dock när hela mitt betyg står på spel så är jag bara dum mot mig själv just nu. Nä slut med ångesten för idag.

Min belöning idag var att bara va idag.
Åkte hem till Eslöv, stack till Heidi för att sedan gå till stallet tillsammans.
High life i hagen. alla hästarna har släppts ihop.
Gick bra dom två första dagarna men Aro kom visst på att han har ju varit hingst för inte så längesedan så han tillsammans med Bubblan var på lilla Mira och jagade henne flera varv i hagen ): Lilla kickan ):
Dom gav sig inte heller trots att hon sa ifrån rätt så rejält (sparkade efter dom)
Tog henne 20 min att få tillbaka normal andningsrytm :S Heidi sa att dom ska inte gå ihop mer. Inte acceptabelt. Bubblan är dessutom på Fille och muckar gräl med honom. Fille försöker ignorera honom så gott det går. Han säger ju självklart ifrån till slut. Men hur envis får man va egentligen? :P
..
Anyway.
Trots finkläder så putsade jag till Mira. Hon blev ren och fin och jag blev .. jah .. allt annat än ren i alla fall xD
Så tänkte jag att , tjah när jag ändå är så jävla dammig så kan jag lika gärna jobba henne lite smått i skritten i padocken. Barbacka (:
Fick på henne fleecetäcket i alla fall. Behövde ju inte bli vit om rumpan på mina svarta byxor precis :P Ibland finns det en gräns på hur skitig man får se ut ;D
Arbetade henne i skitt i 20 min? Mira pigg som vanligt. 190km/h i skritten :P
Märkte dock att hon inte går att ställa varken in eller ut. Värst är in för hon tror att hon ska svänga även om man håller emot med innerskänkeln och har ett stadigt tag och nästan tar i lite extra i yttertygeln.
Men nä, Mira skulle svänga :P
Svårt att ta ut hörnen då. Märkligt så mycket hon har glömt. Vad jag minns så kunde hon gå ut i hörnen och hon kunde skänkelvikning innan hon åkte. Fick till skänkelvikning lite grann när jag la till ordet "sidan"
Brukar säga det samtidigt som jag petar henne i sidan när jag vill att hon flyttar på sig när hon står tex i stallgången. Då funkade faktiskt bättre än när jag bara försökte ge henne hjälperna. Med bara hjälper så fattade hon ingenting utan fortsatte rakt fram.
Dock går hon emot bettet hela tiden. Skakar med huvudet och ryker loss tyglarna ur händerna på en.
Undrar hur hennes tänder ser ut? Så att det inte är det?
Eller så kanske det sitter i sen hon var hos fodervärden (kandar + konstant dragkamp = katastrof)
..
Men det gick stundvis (: I slutet så tänkte jag att jag skulle prova trava henne några steg.
Bara det att hon slutade aldrig trava xD HAHAHA
Gick bra dom 4 första stegen och när jag skulle sakta av så jah.. Hon fortsatte, jag tappar balansen och klamrar mig fast och får till slut stopp på henne xD HAHAHHA Känner mig som en nybörjare ibland :D Lovely
Hade fortsatt trava om jag hade varit ridklädd. Men padocken var blöt som fan och jag hade ingen lust att trilla av i en av simbassängerna som finns där xD
Menar, ridklädd och trilla ner i sörja gör inget. Man är så skitig ändå så kan väl kvitta om man skulle få sig en sandinpackning eller lerbad :P
..
Åkte sen med pappa till moster. Pappa skulle lämna släpet och sen gick vi in för en fika en stund (:
Gott!
Åkte och hämtade mamma, käkade när man kom och  sen har man legat i sängen och fortsatt äta xD
..
Såå. nog med ointressant innehåll!
Gonatt
/ Kicki


Bjuder på en närbild på Miras mule ;D Fint läppstift har hon också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0