(:

Sitter hos moster nu (: har precis läst igenom allers-tidningen.

Lekarna i förmiddags var roliga :p vi blev uppdelade i två lag. Fanns fyra olika banor lagen skulle genomföra. 3 av dom skulle man ha hunden med sig :p Man skulle hela tiden jobba två och två :p
Första skulle man gå armkrok med ryggarna mot varandra, gå/ skutta fram till en bänk, gå över, gå vidare till en kon som man skulle runda och tillbaka över bänken för att byta vid mål. Inga hundar med på denna gren.
Andra banan skulle man gå slalom. Den ena skulle ha dumstrut på sig ( ni vet sån tratt med ett litet titthål) och den andra skulle ha glasögon med dom tjockaste glasen så man såg dubbelt. Jag fick på ni tratten och eftersom att jag fick låna mosters ena hund så märkte han att det var definitivt inget allvar i det hela och tog självklart tillfället i akt att ge sig på min "partners" hund. Jag såg inte om han siktade in sig på den andra hunden eftersom att jag fick dumstruten på :p så ett kort slagsmål, jag ryter till och försöker komma på vart hunden är och dra ifrån honom från den andra så fortsatte vi in i mål där moster stormar fram och tar tag i honom. En utskällning och sen fick han gå in i bilen :p
Till tredje banan fick jag låna en annan hund som var syskon till min partners hund så vi klarade oss utan slagsmål sen. Moster hade kommit ut med Billy istället men såg då att jag fick lånat en annan hund och det var nog bra det. Vet inte hur Billy är men den enda gången jag har stött på andra hundar med honom så blev han riktigt stark. Mickey var stark han mer men Billy är större och lite mer "på" när han väl kommer igång. Så Billy fick titta en stund och sen in i bilen igen.

Åter till lekarna.
Tredje banan skulle man ha en boll mellan pannbenen xD haha hade hunden släpandes efter mig med kopplet mellan benen. Jah hundar överallt, tappade bollen hela tiden xD haha
Fjärde banan skulle en sitta i skottkärran och den andra köra :p
Dessa hundar var mer intresserade av att nosa i gräsmattan så lite vinglig och slött gick det eftersom att man fick sitta och dra en hund och föraren fick försöka få med sig sin hund medan hon körde xD

Haha trots det blåsiga och kalla vädret så blev man ändå varm :p tur att jag dessutom fick låna mosters träningsbyxor (tjocka fodrade <3) annars hade jag fryst rätt bra även om man rörde på sig :p

Efter det blev det glögg och kakor (: prisutdelning ( mitt lag förlorade men vi fick pris ändå). Leksaker till hundarna. Tog en gris (pipleksak) tänkte att den kunde hamna i resten av hundarnas grissamling xD sen tog moster en mjukispip i form av en vattenmelon med armar och ben.

Hundarna blev glada över sina nya leksaker. Efter 5 min intensivt pipande (vadå huvudvärk?) så hade båda dödat pipen i sina leksaker :p ljuva tystnad xD haha

/ Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0