Because I'm a little bit bored

Hittade denna listan i brist på annat.
.

Hur började det?
1. På vilken klubb började du rida?: Eslövs Ridklubb
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag?: Svårt att säga. Hästarna har gjort sin del, men måste få säga att Heidi räddade mig från hästsnobb/idiotryttar-sällskapet och lärde mig att lyssna på djuren. Ridmässigt har det varit tack vare ridlärare, hästarna och mycket även tack vare mig själv som har envisats med att lära mig - med eller utan instruktör. 
3. Vilken häst har lärt dig mest?: Lärde mig rida på min första sköthäst Queenie och detta innan ridskolan. Efter det har det varit ridskolehästarna Smack, Michelle och Elvis. Gillade inte Elvis men lärde mig dock en viktig sak med honom i hoppningen - att inte vara före hästen. Lärde mig det den hårda vägen dvs braka rakt in i hindret, rätt så rejält :P 
4. När började du tävla högre än klubbtävlingar?: Har faktiskt inte kommit så långt (: 
5. Vilken häst har du mest placeringar med?: Har inte tävlat så mycket mer än clear rounder, pay n jump och nån klubbtävling på ridskolans hästar. Men mest bara för skojs skull. Men ska man säga nån häst jag har fått placering med så är det Sting på ridskolan. 

Dressyr:

1. Vem är den mest utbildade häst du ridit?: Gerba. Ett litet halvblodssto, utbildad MSV/svår dressyr, akademiskt, hopp, fält... Jah. You name it. Tyvärr finns hon inte kvar längre /: Har aldrig varit med om en så otroligt bra allroundhäst som denne.
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?: -
3. Vad är det svåraste program du ridit?: LC:2 på "tävling" typ?? 
4. Vad tävlar du för klasser?: LC-LB om jag nu hade tävlat :P
5. Vad har du tagit för placeringar i år?: -

Hoppning:
1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?: 1.20 med Mira. Tror 1.30 med lånad häst, minns ej namn.
2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?: D-ponnyn Michelle (Eslövs RK) runt 1.00-1.10 typ
3. Vad tävlar du för klasser?: Har noll koll på det här med klasser. Men håller mig till allt mellan 60cm - 1 m (: Lagom där till en början. 
4. Vad har du tagit för placeringar i år?: Har inte tävlat på 3-4 år
5. Klubb föredra du att tävla hos?: -

Häst:
1. Vem är den hetaste hästen du ridit?: I hoppning helt klart Mira. Övrigt så har det varit Queenie (första sköthästen). Hon lärde mig den hårda vägen. Tugga grus minst vart annan gång jag red (: 
2. Vem är den starkaste hästen du ridit?: Nackfo var sinnessjukt stark när han la den sidan till. Respektlös mot sin ryttare.
3. Vem är den minsta hästen du ridit?: Haha Afrodite. (shettis)
4. Vem är den största hästen du ridit?: Jadu.. Vet jag faktiskt inte :S 
5. Vem är den häst du tävlade först i dressyr?: Smack :D (gammal arabvalack fr ERK) Gick åt helvete :D 
6. Vem är den häst du tävlade först i hoppning?: Titana (ERK)
7. Vem är den häst du tog din första placering med?: Sting
8. Vem är den häst du tog din senaste placering med?: -
9. Vilka hästar har du tävlat i lag med?: -

Antingen eller:

Häst - Ponny - Saknar dock ponnytiden något fruktansvärt mycket!
Dressyr - Hoppning - Dressyr måste man rida oavsett (; Tycker egentligen båda men hoppningen får man en kick av
Utomhus tävling – Inomhus tävling - Kvittar, bana som bana. Lika jobbigt ändå.
Satsa för seger – Fis rida. - Har aldrig varit ute efter att vinna, även om det hade varit roligt. Jag gör det för att det är ROLIGT!!!
Vitt schabrak – Personlig färg - Roligare med färger
Ridstövlar – Chaps - Har helt ärligt aldrig ägt ett par ridstövlar då jag inte haft råd. Chaps är dock att föredra till vardags. Dom jag har nu likar för övrigt som ridstövlar när dom sitter på så kan kvitta (: Men absolut vill jag ha ridstövlar
Spilta - Box - Ogillar spiltor av personliga skäl. Gillar inte att hästen har arslet riktat ut. Så många gånger man ser hur dom bara skickar ut ett bakben. Har faktiskt respekt för hästens bakre del.
Spån – Halm - Svårt att säga. Halm då det är skönare bädd för hästen (tror jag) och den har något att tugga på. Spån för att det är såååå mkt lättare att mocka ur!!

Räcke – Oxer - Låter skumt kanske men känns tryggare på något sätt. Gillar inte räcken för att det känns så klent :S 
Kompisar i hagenEnsam - Hästar är faktiskt flockdjur. Går det att ha sin häst ihop med andra så ska den självklart få ha kompisar i hagen.


För övrigt.
Blev inte mkt till plugg idag. Aja baja
Så imorgon väntar en heldag med plugg. Få klart så mycket som möjligt av uppsatsen..
På kvällen funderar jag på att dra ut med Jenny och hennes polare till Lund.
OM jag känner att jag är tillräckligt klar då.
.
Blev lite shopping med päronen istället för plugg idag :P
Fick tidig julklapp av mamma idag. En pastellbrun (kan man kalla det så?) teddyfodrad hoodie från H&M
Den är såååå underbar! :O
Var även inom Stora Benstorp (Malmö) idag. Gick in i en ridsport-/djuraffär som finns där, My One heter den.
Jäääävlar säger jag bara :o
Skämtar inte när jag säger att i princip nästan alla stora märken fanns där :o
Allt från budget till lyx.
lyxigt bl.a Glengordon, John Whitaker, HV Polo, Pessoa, Mountain Horse osv
Noll koll på vilka märken det finns (inte jätteinsatt i det där då jag ändå aldrig har råd)
Men ni kan ju gissa att det kliade i fingrarna på mig!
Hade ju faktiskt pengar, för en gångs skull :P
Men jag var i sån extas att jag visste inte ens vart jag skulle ta vägen.. Blev ingenting helt enkelt.
Gick faktiskt in där först för att leta ridstövlar..
Blev inte så mycket "leta ridstövlar" utan mer "springa runt som en nackad kyckling"..
HAHHA
Glömde helt bort vad jag faktiskt var ute efter :P
.
Efter shoppingen åkte vi hem till två vänner till mina föräldrar. Dragi, en av vännerna, fyllde år igår så vi åkte dit för att fira honom lite. Det blev tårta och kaffe ;P
.
Näe. Gott snack!
/Kicki

Kommentarer
Postat av: Moa Mildén

Härlig blogg! Gillar headern :D

2011-12-21 @ 22:29:03
URL: http://onehorseonedream.blogg.se/
Postat av: Kicki

Moa:

Tack så mycket! (:

2011-12-22 @ 16:35:11
URL: http://hestfluga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0