Shalom

Jaha. Skola idag typ. "Försov" mig lite. Med andra ord så orkade jag inte gå upp ur sängen.
Hade fotografering idag. Det kändes ju lyckat?? :S Haha aja får väl se resultatet sen då (:
Annars har man inte gjort mycket. Har haft lektion om hår och kemi, färgning och grejer, åkt hem, hämtat hemnyckel och cykel på mammas jobb och sen har jag mer eller mindre bara suttit här.

Pratade med Heidi på telefon ang. Quinnie idag också. Tycker synd om henne. Ägaren till Q. har lagt över allt ansvar på Heidi och Heidi vill få iväg Quinnie snart för att hästen är inget hon vill fortsätta har kvar då hästen inte kan användas till dom ändamål Heidi är ute efter + att miljön inte funkar för hästen. Visserligen är hästen halt men hon kommer bli bra igen och där är hur många intresserade som helst, både som vill köpa eller hyra henne.
Men ägaren, Jane, verkar inte ett dugg intresserad om vad som händer för hon hör knappt av  sig till Heidi och frågar hur det är med hästen, hur det går för Heidi med att hitta intresserade. Plus att Jane inte vet vad hon ska göra; om hon ska sälja/lämna ut hästen på foder hos någon ny människa eller om hon ska slakta hästen eller om ska ta hem hästen själv.. Och Heidi får liksom inget svar på det. Och hästen ska ju helst vara iväg senast på söndag då Heidi vill få hem den nya. Så hon är lagom frustrerad och stressad då allting hon gör kretsar kring hästen. Och hennes frustration går ut över familj och annat.  Haha så när hon ringde mig så sa hon: Alltså jag måste avreagera mig lite!!!
Fy fan. Hon har gjort allt, allt som ägaren själv borde göra. Hon har fått ut  veterinär, hovslagaren kommer på torsdag (eller om det var på fredag), hon har lagt ut annons på hästen och hon har svarat på en jävla massa mail och telefonsamtal för där är faktiskt folk som vill ge hästen en chans, även om hon är halt och det innebär att hon måste vila i kanske ett halvår innan hon är fullt frisk. Men ägaren bryr sig inte.
Så jag förstår Heidi och jag lider lite med henne för hon har i princip inget liv längre, pga Quinnie.
Inget illa så. Men hon bryr sig om hästen och hon vill att hästen ska få det bra, hur det nu än slutar.
/:

Aja.
Konstiga människor existerar

Imorgon ska man ha praktik. Hoppas det blir kul.
Morsan ska komma inom och bli klippt :p haha
Great.

Ha det.

Suf och jag i väntan på att matkön skulle bli mindre xD
Det hände ju aldrig så vi trängde oss istället (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0