Denna ständiga ångest

Trött, huvudvärk.
Försov mig idag så kom lite sent.
Och inte nog med att man faktiskt har "mens"/blödningar mitt i hela jävla månaden också. Ska ha den nästa vecka egentligen men nej då. Börjar bli trött på detta nu. Jag och p-piller funkar inte. Speciellt inte när stress kommer in i bilden. Jag ska väl för fan inte springa runt med mens 2-3 veckor i streck?
Jösses. Ångest.

Svenska nu. Så jävla tråkigt.
Har precis avslutat språkhistoria och ska påbörja litteraturhistoria.
Det blir ju knappast roligare -.-
Vi ska ju låna bok också "som ska vara ny men inte så ny utan den ska vara från innan 1950-talet".
Alltså hallå? Vem fan i helvete säger att ämnen som littur- och språkhistoria ska vara "viktiga" ämnen i svenska när det egentligen inte är en jävel som bryr sig och att majoriteten hellre vill gå och lägga sig och bara sova bort dagens tråkigheter.
Fuck allmänbildning. Vill man veta något så tar man väl för fan reda på det själv. Det är väl så dagens samhälle är uppbyggt numera ändå?
Jag menar. Sen när kommer vi ha nytta av att veta hur fan man skrev runsvenskan och hur man uttalade det s.k svenska språket då..?
Och det är inte bara svenskan som är utfylld med onödiga kurser utan alla andra också.
Varför har man tex kommit på att man ska lära sig att räka upp till matte E (eller hur många det nu än finns)?
Varför ska man sitta och trycka in olika sorters uträkningar på onödiga formler som ändå bara består av en massa bokstäver och ingen nytta?
Visst, finns ju vissa delar som är kanske bra att ha beroende på vilken utbildning man går/ska gå.
Men vissa saker är bara till överdrift.

Hade man inte varit så illa tvungen till att lära sig så jävla mycket så hade man bara valt efter intresse redan från början och inte varit så jävla förvirrad och efterbliven med sina val.

Men jaja. Vi får väl stå ut som vanligt. Maktslaveri.

Får väl stå ut med skolan dom här 5 timmarna som är kvar.
Väl tillbaka i Eslöv så ska jag till salongen och hålla Caroline sällskap + hämta min ring som jag glömde igår.
Efter det blir det duscha, fixa sig sen fest.

Just nu orkar jag ingenting. Hajjs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0