2 timmars väntan i "bastu"

Tjapp. Idag så sov jag gott xD haha
Anyway. När jag väl skulle dra mig mot skolan så skulle man då åka tåg, öresundståg.
Vi kom 100 meter från perrongen sen stannade tåget.
Och då sa dom "vi står nu stilla pga brand nära spåret, så vi kommer nog få stå still i ca 15-30 min."
Så gick det 40 minuter.
"Vi väntar fortfarande på svar om vi får lov att köra.. Men vad vi vet så har branden tagit till sig ännu mer. Vi ska försöka få tillstånd att köra tillbaka till plattformen så att alla passagerare kan få kliva av. Ersättningsbussar är påväg"..
1 och ½ timme senare..
"Vi försöker ringa runt så mycket som möjligt. VI kommer ingenstans pga att dom har stängt av strömmen. bla bla"
man hörde inte resten för högtalarna hade också blivit avstängda..
Där satt man i ett tåg. Solen gassade på lagom mycket, ingen air condition, tåget var väl ganska fullt och vi kunde inte komma ut.
Där fick vi snällt sitta i 2 timmar.

Väl ute (vi fick hoppa av där tåget stod helt enkelt, dvs mitt ute på spåret) så promenerade man tillbaka till stationen, men då hade alla tåg börjat få köra igen så satte man sig på ett pågatåg. Tjejen jag satt brevid på öresundståget, satt jag tsm på pågatåget också. haha trevlig tjej det där :P
hon hade tänkt ungefär som mig "Jag har inte ätit något, men jag kommer in till malmö lagom till lunch så då tar jag och äter något när jag är framme".. HAHA tji fick vi ja.
Blev till att springa in till Espresso House och köpa sig en chailatte bara för att få i mig något och sen hoppa på bussen.
Kom lite försent..
Eller jah.. Jävligt mycket försent för alla hade redan slutat, men jag skulle ha prov på en litteraturbok i engelska.
Det gick bra (: Tror jag. Anna sa att det gick bra varjefall :P

Och så tuffade man hem igen.. *suck*
Aja..
Jobben trillar in :D (frisör, söker fortfarande jobb/sommarjobb xD )
Anyway. Idag ska man klippa Jenny och hennes bror, Markus.
På fredag ska jag klippa Cof.
Sen ville Andrea också bli klippt så får se när det blir och Malin ville att jag skulle fixa hennes balfrilla :D
Så detta ska bli kul ^^
Pengar ffs :D
Need it. Är pank som fan xD

Härligt härligt.
Aja. Nu sitter man här och nördar. Käkat två mackor, funderar på att ta en huvudvärkstablett då jag har haft en ständig huvudvärk sen jag satt på tåget där jag dog långsamt.
Sen ska jag till Jenny..

Babaj.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0